Çoğu işletme, çevrimiçi
pazarlamada başarılı olmak istemektedir. Ancak, çevrimiçi pazarlamada başarılı
olmak için, SEO ve SMM gibi bazı dijital çağ tekniklerine ihtiyaç
duyulmaktadır. Bu iki teknik, dijital pazarlama alanıyla alakalı olmayan
girişimcilere aynı gelebilir. Örneğin, sosyal medya pazarlaması ücretli
reklamları içeriyor olsa da SEO anahtar kelime aramaları içerebilir. Özellikle
farkı biliyorsa, iki taktik çoğu çevrimiçi işletmelere faydalı olabilir.
Semalt Digital Services'in
Müşteri Başarı Yöneticisi olan Jason Adler, SEO'yu SMM'den ayıran bazı önemli
noktaları sunar:
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO).
Bunlar, arama motorlarında web
sitenizin görünürlüğünü artırmayı, özellikle de bir arama sorgusundaki tek
tuşları hedefleyen web geliştirmedeki taktiklerdir. SEO, arama motorlarından
trafik almak için bir çok site içi ve dışı faktörü birleştirir. Dijital
pazarlamacılar için. Herhangi bir başarılı SEO kampanyasının amacı belirli bir
anahtar kelime grubu için arama motoru sonuçlarının sıralamasında olumlu bir
yer edinmektir. Bu önemlidir, çünkü rakibinizi yenebilir, yeni kaliteli trafik
elde edebilirsiniz ve en önemlisi dönüşümleri artırır. SEO gibi stratejilerin
kullanılmasını gerektirir:
Anahtar kelimeler arama
Web sitesi tasarımı
İçerik geliştirme
bağlayıcı
Araçlar otomasyonu
Arama Motoru Pazarlaması (SEM),
çevrimiçi pazarlama için farklı bir yaklaşım. SEM sponsorlu listedir. Belli
kullanıcının organik arama sonucu sayfalarına hedefli reklamlar yerleştirmeyi
içerir. Bu prosedür teklif vermeyi içerir. Belirli demografik veriler üzerinde
belirli kişiler, belirli bir süre boyunca reklamınızı görecektir. Bu yöntem,
tıklama başına ödemeli otomasyonuna bağlı olarak yaygın şekilde
kullanılmaktadır.
Sosyal Medya Pazarlaması (SMM).
SEO arama motorları aracılığıyla
trafik toplarken, SMM henüz başka bir dijital pazarlama taktiği. SMM, çevrimiçi
müşterileri edinme kriterleri olarak sosyal medyayı kesinlikle kullanmaktadır.
Sosyal medya, Facebook, Twitter, Tumblr, Pinterest ve LinkedIn gibi önde gelen
sosyal ağ sitelerini hedeflemektedir. Bu alandaki pazarlamacılar, markaların
farkındalığını artırmakta, e-postalar toplamaktadır, bağlantılar kazanmakta ve
sosyal medyaya sunulan sayısız yolu kullanarak kar marjlarını
artırabilmektedir. Örneğin, Facebook'un ücretli reklam stratejisi var. Bu
reklamlar, sizin tarafınızdan doğru olarak belirlenmiş belirli bir demografik
kitleyi hedefleyecektir. Sosyal medyadaki diğer çevrimiçi pazarlama kanalları
şunları içerir:
Twitter reklamları
YouTube veya Vimeo gibi videolar
Takip eden LinkedIn
Instagram ve Pinterest'te olduğu
gibi görüntü paylaşımı.
Geleneksel olarak, hem SEO hem de
SMM, bir web sitesi için müşteri kazanmayı hedefler. Farklara rağmen,
potansiyel tüketicilere marka bilinirliğini de arttırıyorlar. Öte yandan, bir
ziyaretçinin müşteriye dönüştürülmesi onlara tamamen bağımlı değildir. Web
tasarımı gibi diğer faktörler de etkindir.
Sonuç
Başarılı bir çevrimiçi olmak
isteyen şirketler dijital pazarlamaya ihtiyaç duyarlar. Bununla birlikte, Arama
Motoru Optimizasyonu (SEO) ve Sosyal Medya Pazarlaması (SMM) gibi terimler kafa
karıştırıcı olabilir. SEO ve SMM dijital pazarlama teknikleridir. Çoğunlukla
marka görünürlüğünü artırmayı ve en önemlisi yeni müşterileri çevrimiçi hale
getirmeyi amaçlıyorlar. Bununla birlikte, ikisi çalışma şekilleri bakımından
farklıdır. Örneğin, SEO büyük arama motorlarında görünürlüğün artırılmasını
gerektirirken, SMM sosyal medyayı kullanarak marka bilinirliğini artırmak
demektir. Farklılıklarını anlama yoluyla, her iki taktik de gereklidir ve doğru
bir şekilde uygulandığında bir işletmeye uzun vadeli fayda sağlayabilir.
Due to a deluge of referral spam from social buttons, adult sites, and many other sources
ReplyDeleteapopka mayor voting locations